UX User Experience to interdyscyplinarna, integrująca społecznie dyscyplina, która umożliwia swoim praktykom udział w badaniach, projektowaniu produktu i strategii biznesowej poprzez analizę i zrozumienie potrzeby doświadczenia i zrozumienia interfejsu.
Doświadczenie użytkownika obejmuje wszystkie procesy projektowania i rozwoju w celu wdrożenia technologii i kultury. Jest to intuicyjne zrozumienie doświadczeń użytkowników i sposobu, w jaki korzystają z technologii.
Badania – czym są metody badawcze UX?
Obecnie istnieją dwie główne metody badawcze:
- ustrukturyzowane i kontrolowane, systematyczne badania terenowe (np. Mikro-dokumentacja, obserwacja jakościowa)
- studia przypadków (np. Etnografia, symulacja etnograficzna, teoretyczne i empiryczne studia przypadków).
Jak zabrać się za modelowanie UX?
Nie chodzi tylko o technikę. Chodzi o analizę, pytania, wzbudzanie zainteresowania i wiele innych. Musimy zadać sobie następujące pytania:
- Co chcemy zobaczyć w procesie projektowania UX?
- Jak możemy zmierzyć, czy osiągniemy cel?
- Czy możemy uprościć nasze ustalenia i wykorzystać je do dalszej analizy?
- Jakie wyzwania stoją przed badaniami UX?
- Czy w przyszłości będziemy musieli mierzyć znacznie więcej?
- Skąd będziemy wiedzieć, czy osiągamy to, co chcemy?
- Czy możemy zbudować psychologię dla UX?
- Kiedy, jeśli w ogóle, projekt UX osiągnie sukces?