Prowadzenie telemarketingu, ankietyzacji, potwierdzanie danych osobowych, czy zwykła obsługa techniczna to zadanie na pozór proste, acz wymagające dobrej organizacji i silnie angażujące.
Dlatego wiele firm na drodze outsourcingu przenosi ten obowiązek na większe call center, które realizują za nich te usługi. Gdy dzwonimy na infolinię jakiejś firmy często połączenie to obsługuje firma zewnętrzna. Korzystanie z usług dużych call center, dysponujących dobrą, zaawansowaną i specjalistyczną infrastrukturą pokazuje mocne strony outsourcingu.
Nie dziwi więc fakt, że to właśnie telemarketing, ankietyzacja, infolinie obsługiwane są przez zewnętrzne firmy dysponujące odpowiednim zapleczem.
Z usług dużych call center może korzystać wiele zewnętrznych firm, redukując własne koszty, a otrzymując obsługę wybranych gałęzi działalności na wysokim poziomie. Stosując outsourcing firmy mogą redukować koszty szkoleń, infrastruktury i oprogramowania. Zagadnienia te pozostają po stronie wybranego call center.