Marketing to koncepcja zorientowana na realizację postawionych sobie przez przedsiębiorstwo celów. Obejmuje on współpracę i budowanie relacji pomiędzy różnymi podmiotami rynku. Dlatego też marketing spełnia wiele ważnych funkcji w prawidłowym funkcjonowaniu firmy. To dzięki niemu przedsiębiorstwo może gromadzić informacje rynkowe, prowadzić efektywną sprzedaż i dystrybucję produktów oraz wpływać na postawy konsumenckie. Działania marketingowe przynoszą korzyści nie tylko firmie, ale również jej klientom. Dzięki nim konsument może zapoznać się z bogatą ofertą produktową, osiągać korzyści z promocji sprzedaży czy zdobywać informacje o ofercie przedsiębiorstwa.
W większości firm marketing jest jednym z najważniejszych czynników warunkujących osiąganie wysokiego poziomu sprzedaży. To właśnie on jest narzędziem, które ma za zadanie napędzać sprzedaż i budować pozytywny wizerunek firmy. Dzięki marketingowi klienci decydują się na korzystanie z usług oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. Dobry marketing to większa liczba klientów, a co za tym idzie, efektywne wyniki sprzedaży. Jeśli firma w odpowiedni sposób pokieruje marketingiem na różnych etapach swojej działalności, może zapewnić sobie tym samym szybki rozwój.
Poprzez prowadzenie właściwych dla firmy strategii marketingowych, przedsiębiorstwo może docierać do klientów i zaspokajać ich potrzeby. Za sprawą marketingu firma może także wybierać odpowiednie drogi dystrybucji, usprawniać działanie poszczególnych segmentów przedsiębiorstwa, osiągać wysoki poziom sprzedaży oraz zyskać uznanie w oczach konsumentów. Szukanie dobrych strategii może również przyczynić się do sukcesu rynkowego firmy. Działania marketingowe to dobry sposób na pokonanie konkurencji. Firma powinna wyszukiwać takie rozwiązania, które uczynią ją lepszą i bardziej widoczną na rynku.
Istotnym aspektem marketingu w przedsiębiorstwie jest reklama, która ma za zadanie nakłonić klienta do skorzystania z usług firmy. Przedstawia ona korzyści, które płyną z wyboru właśnie naszej marki oraz wywołuje u konsumentów chęć posiadania prezentowanego towaru.